Jäsenesittelyssä viestintätoimisto Tekir: ”Ydinarvomme on brutaali totuudellisuus”

Kasvavissa yrityksissä viestinnällä on iso merkitys – on ymmärrettävä keskeisten sidosryhmien odotuksia ja osattava toimia verkostoissa. Samalla on huolehdittava ulkoisesta maineenrakentamisesta, unohtamatta kuitenkaan yrityksen omia ihmisiä. Me Tekirissä uskomme, että aito vuorovaikutus tärkeiden sidosryhmien kanssa ja onnistunut sisäinen viestintä ratkaisevat menestyksen.

Tekir on vuonna 2008 perustettu täyden palvelun viestintätoimisto, joka on erikoistunut vaativaan maineenhallinnan konsultointiin. Tekir on kasvanut pienestä haastajasta kokonaisvaltaiseksi viestinnän kumppaniksi ja nykyisin Tekirissä työskentelee yli 30 viestinnän ammattilaista monipuolisilla taustoilla. Tekir on paitsi maan luotetuin kriisiviestintätoimisto, myös asiakkaidensa kokonaisvaltainen kumppani strategisessa viestinnässä.

Täyden palvelun viestintätoimisto

Tekir on työskennellyt monien pääomasijoittajien ja kohdeyhtiöiden viestinnän konsulttina. ”Aivan ensimmäiseksi tutustumme perinpohjaisesti asiakkaan liiketoimintaan ja tilanteeseen. Näin löydämme viestinnälliset mahdollisuudet ja keinot, joilla voidaan aidosti tukea liiketoiminnan tavoitteita, kasvua ja arvonnousua. Maineenrakennus on ilman muuta kestävyyslaji”, sanoo johtaja Johanna Henttonen Tekiristä.

Kasvavien yritysten viestinnän tarpeet vaativat erityistä osaamista niin ulkoisen viestinnän kuin työyhteisöviestinnänkin osalta. Esimerkiksi muutoksia ja kehitystä ei tapahdu halutulla tavalla, ellei omia ihmisiä saada sitoutettua aidosti mukaan. Etenkin yrityskauppatilanteissa ja organisaatiomuutosten yhteydessä työyhteisöviestinnän merkitys on ratkaiseva.

”Yrityksen strategian toteutumisen kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että työntekijät tuntevat tavoitteet omikseen ja ovat sitoutuneita niihin. Liiketoimintaa tukeva, yhdessä henkilöstön kanssa toteutettu tavoitteellinen ja läpinäkyvä sisäinen vuorovaikutus on mielestämme parasta mahdollista maineen rakentamista”, kertoo Tekirin työyhteisöviestinnän palvelukokonaisuutta vetävä Jenni Vuorio.

Vaikuttavan viestinnän merkitys korostuu

Tekirin vahvuuksiin kuuluu yhteiskunnallisten ilmiöiden ja keskustelun vahva ymmärrys. Suomessakin yritykset ovat viime aikoina osallistuneet rohkeammin yhteiskunnalliseen keskusteluun oman toimintansa kovan ytimen ulkopuolella. Yhä useampi yritys rakentaa ajatusjohtajuutta isommissa teemoissa.

Tämän myötä Tekir vahvisti alkuvuodesta asiantuntemustaan ilmastonmuutoksen ja vastuullisuuden saralla, kun Greenpeacen entinen maajohtaja Sini Harkki liittyi Tekirin asiantuntijoiden joukkoon. Tekir voi esimerkiksi auttaa määrittelemään asiakkaidensa ilmastotyölle tavoitteet ja strategian sekä keinot.

”Muutos vähähiiliseen yhteiskuntaan tarkoittaa kaikille yrityksille jotain. Se on riskienhallintaa ja sopeutumista, mutta myös uusia mahdollisuuksia. Näissä mahdollisuuksissa nopeat syövät hitaat”, sanoo johtavana konsulttina työskentelevä Sini Harkki.

Brutaali totuudellisuus

Tekirissä uskotaan, että viestinnällä on ratkaiseva rooli kasvun luomisessa ja yritysten tavoitteiden saavuttamisessa. Toimivan yhteistyön lähtökohta on avoin, rehellinen keskustelu:

Meiltä asiakkaat kuulevat sen mitä tarvitsevat, eivät vain sitä mitä he haluavat kuulla. Olemme brutaalin totuudellisia, ja odotamme sitä myös asiakkailtamme”, kertoo Tekirin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa.

Lue Tekirin uusin blogi yrityskauppojen viestinnästä.

Lisätietoja Tekiristä ja Tekirin ihmisistä: tekir.fi