Kunnianhimoa ja avoimuutta: Jäsenesittelyssä Bamla Agency, joka tukee yritysten kasvua viestinnän keinoin
Kokenut pääomasijoitusalan viestijä Anna Brchisky päätti hypätä yrittäjämaailmaan vuoden 2020 Slushin jälkeen saatuaan tukea ja luottamusta kahdelta isolta alan toimijalta. Parin vuoden päästä asiakkaita ja toimeksiantoja oli kertynyt jo sellainen määrä, että tuli tarve tiimille. Näin syntyi Bamla Agency: viestintä- ja pr-toimisto, joka neuvoo etenkin kasvuhakuisia teknologiayrityksiä ja pääomasijoitusalan toimijoita strategisen viestinnän, suhdetoiminnan ja maineenhallinnan parissa.
Nyt, 8 kuukautta myöhemmin, tiimi on kasvanut kuusihenkiseksi. Henkilöstön osaamistausta on kerätty laaja-alaisesti eri puolilta pääomasijoitus- ja kasvuyritysekosysteemiä, kuten CapManilta, Tesiltä, Milttonilta ja Slushilta. Bamlan yksi valttikorteista onkin sen vahva tuntemus pääomasijoitusalalta. Koko tiimiä yhdistää samanaikainen ymmärrys sekä sijoittaja- että yrityspuolelta höystettynä raudanlujalla viestintäosaamisella. Myös entuudestaan vahva verkosto sekä startup-ekosysteemin tuki on ollut etu yrityksen taipaleella.
Alusta asti kansainvälisellä kentällä toimivan viestintä- ja pr-toimiston asiakkaina on muun muassa kehittyneempiä kasvuryityksiä, teknologiayrityksiä, rahastoja ja muita sijoitusalan toimijoita. Esimerkiksi sekä Lifeline Ventures että Voima Ventures luottivat Bamlaan viimeisimpien rahastojensa julkaisun suhteen.
”Nämä rahastojulkaisut olivat kaksi äärettömän hienoa ja isoa uutista, ja toimivat esimerkkinä erittäin onnistuneista pr-lähdöistä myös kansainvälisesti”, Brchisky summaa.
Portfolioyrityksistä tunnettuja nimiä Bamlan listoilla ovat esimerkiksi Oura, Haltian ja Silo AI. Asiakkaita on myös pääomasijoituskentän ulkopuolelta, kuten kulttuurialalta, joka yrityksen mukaan mahdollistaa laajan ymmärryksen yhteiskunnan eri osa-alueista.
Palveluita joka tilanteeseen
Bamla tarjoaa kattavan kirjon erilaisia palveluja: pitkäjänteisiä viestintäsuunnitelmia, strategista pr:ää, isojen ja pienten tapahtumien suunnittelua, mediakentän tutkimusta, johdon sparrausta sekä sosiaalisen median hallintaa. Suurimman osan asiakkaista kanssa tehdään jatkuvaa yhteistyötä, sillä siten saadaan isoin hyöty ja arvo yritykselle.
”Työmme sisältää runsaasti hands-on tekemistä ja reaktiivisuutta, mutta myös pitkän aikavälin tavoitteellisuutta. Tuntikäyttömme prioriteettina on se, että tuomme jokaisella teolla aidosti lisäarvoa asiakkaalle. Tärkeintä on, että asiakkaalle jää yhteistyöstä tyytyväinen olo. Tyytyväiset asiakkaat ovat meille myös parasta markkinointia.”
Myös projektiluontoiset työt kuuluvat Bamlan tarjontaan. Tällaisia ovat esimerkiksi viestintästrategian päivitys tai kokonaan uuden luominen; julkaistavan uutisen suunnittelu, kun kulmana on esimerkiksi uusi rahasto, portfolioyritys, tutkimustulos tai mielipidekirjotus; tai erilaiset tapahtumat, kuten toimittajatapaamiset, sijoittajatapaamiset tai muut pienemmät kokoontumiset, esimerkiksi rahastosijoittajien kesken.
Tykitetään täysillä, isolla kunnianhimolla
Bamlan tekemällä tavoitteellisella ja kansainvälisellä viestinnällä tuetaan yrityksen kasvua ja lisätään sijoittajien kiinnostusta. Sijoittaja-asiakkaiden puolella pyritään taas kasvattamaan tunnettavuutta ja luotettavuutta. Osaava viestintä tukee yritysten kasvua, sillä sen avulla rakennetaan luottamusta yhteiskunnallisena toimijana. Tämä näkyy etenkin kriisitilanteissa, mutta myös tavallisessa arjessa.
Bamla asettaa kunnianhimoiset tavoitteet omassa tekemisessään, mikä tarkoittaa myös asiakkaan suunnitelmien viemistä uudelle tasolle. ”Tavoitteet nostetaan pykälän verran ylemmäs heti alkutekijöissä. Asiakkaan toiveiden pohjalta teemme yleensä vastaehdotuksen, joka tähtää tavoitteissaan alkuperäistä ehdotusta korkeammalle”, Brchisky kertoo.
Viestinnälle voi tulla tarve milloin vain, ja siksi Bamlan tuki on asiakkailleen aina tavoitettavissa. Toki ennakoivassa työssä kuuluu myös varmistaa, että asiakasyritys on jatkuvasti tilanteen tasalla sekä valmis julkiseen puhumiseen ja median kanssa toimimiseen.
Avointa ja suoraa
Bamlalle arvoista keskeisimmät ovat täysi luottamus ja läpinäkyvyys kaikessa tekemisessä. Tavoitteena on olla suora, mikä on vedonnut asiakkaisiin. Palautetta on tullut yrityksen pelottomasta, mutta rennosta tavasta tehdä töitä. Avoimuus on tärkeää myös toimittajien ja julkisuuden suuntaan; luottamus toimittajasuhteisiin on alalla tärkeää, ja levittyy myös toimiston suhteisiin erilaisten kansainvälisten julkaisujen kanssa.
Myös tiimin kesken avoimuus on arkipäivää ja rakennettu yrityksen tekemiseen sisäisen palautteen annon muodossa. Positiiviset palautteet annetaan julkisesti, kun taas rakentavista keskustellaan kahden kesken. Tällä rakennetaan työpaikalle psykologista turvallisuutta, joka heijastuu positiivisesti työviihtyvyyteen ja tiimin jokapäiväiseen toimintaan.
***
Lue lisää yrityksen nettisivuilta!