Voland Partners sijoittaa markkinointiteknologian edelläkävijään Luxidiin

Uutiset

Luxid Group Oy on harvinainen markkinointitoimisto Suomessa, sillä yhtiön päämarkkinat ovat ulkomailla. Yhtiön osaamista hyödyntävät AWS:n ja Dellin kaltaiset globaalit jätit.

Pääomasijoitusyhtiö Voland Partners tekee sijoituksen teknologiaosaamisestaan tunnettuun markkinointiyhtiö Luxid Groupiin.

Rahoituksen turvin Luxid kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan erityisesti Yhdysvalloissa. Voland Partnersista tulee sijoituksen myötä Luxidin vähemmistöomistaja.

”Luxid on piilevä helmi ja maailmanluokan markkinointiteknologiayhtiö. Erityisen vaikutuksen meihin teki yhtiön aito ja merkittävä kansainvälinen jalansija. Nopein kasvu syntyy nyt Yhdysvalloissa. Kasvua vauhditetaan myös yritysostoilla”, Voland Partnersin perustajaosakas Erkka Niemi kertoo.

Luxid on viime vuosina voittanut useita merkittäviä kansainvälisiä teknologia-alan asiakkuuksia, kuten Amazon Web Services ja Dell. Kotimaassa yhtiö palvelee lukuisia pörssiyhtiöitä, kuten Outokumpu, Kalmar ja Mandatum.

Luxidilla on toimistot Austinissa Texasissa, Lontoossa, Helsingissä ja Turussa.

“Teknologiapainotteinen end-to-end-palvelumme on osoittanut kilpailukykynsä Yhdysvalloissa. Siellä data ja mitattavuus ovat kaiken tekemisen keskiössä erityisesti teknologia-alan yhtiöissä. Kykenemme tarjoamaan kokonaisvaltaista ja USA:n markkinoilla uudenlaista kumppanuutta, johon alan suurimmat eivät välttämättä taivu”, Luxid Group Oy:n toimitusjohtaja Pasi Voho kertoo.

Tavoitteena on kaksinkertaistaa Luxidin liikevaihto seuraavan kahden vuoden aikana nykyisestä noin 15 miljoonasta 30 miljoonaan euroon.  Kasvua vauhditetaan myös yritysostoilla.

“Luxidilla on ylivertainen taito auttaa asiakkaitaan rakentamaan markkinointiteknologian kyvykkyyksiä. Me Volandilla autamme strategiatyössä sekä tarjooman ja osaamisen kehittämisessä”, Niemi sanoo.

Mitattavat tulokset ratkaisevat

Luxidin teknologiaosaaminen korostuu, kun yritykset etsivät datasta ja tekoälystä tiedolla johtamisen työkaluja sekä myynnin kasvua tukevia ratkaisuja.

”Markkinoinnin tuottama data jää usein hyödyntämättä täysimääräisesti ja tekoälystä kilpailukykyä rakentavissa yhtiöissä datasta ja datan laadukkaasta käsittelystä tulee entistäkin olennaisempi myynnin kasvun tekijä”, Luxidin operatiivinen johtaja Susanna Juusti kertoo.

“Meillä asiakaskeskusteluita hallitsee kysymys, käytetäänkö olemassa olevaa teknologiaa tehokkaasti tai oikein. Tässä suomalaisilla yrityksillä olisi mahdollisuus hankkia kilpailuetua, kun markkinoinnin tuottama data valjastettaisiin entistä tiiviimmin osaksi koko yrityksen tiedolla johtamista.”

“Kun data hyödynnetään oikein, syntyy myös mitattavia tuloksia”, Voho jatkaa.

Tekoäly poistaa hälyä

Luxid hyödyntää tekoälyä monipuolisesti asiakastyössään ja yhtiön luovan työn tukena.

Generatiivisen tekoälyn sovellukset avustavat eri tiimejä luomaan sisältöä aikaisempaa tehokkaammin tai tutustumaan asiakkaan tuotteisiin huomattavasti aikaisempaa nopeammin.

“Tekoäly ei uhkaa, mutta se muuttaa työtä ja tapoja, joilla ihmisen luovuutta hyödynnetään asiakastyössä. Käytännön työssä se näkyy esimerkiksi, kun tutustumme asiakkaan tuotteeseen, jonka tuotekuvaus saattaa olla useampi, monikymmensivuinen pdf-dokumentti. Tekoäly tiivistää sisällön sekunneissa”, Juusti kertoo.

Tekoäly sparraa luxidilaisia luovassa työssä päivittäin.

“Laadukkaan datan ja tekoälyn avulla kykenemme muuttamaan markkinointiviestinnän vastaanottajalle entistä hyödyllisemmäksi, oikea-aikaisemmaksi ja kohdennetummaksi. Markkinointi on tällöin parhaimmillaan arvoa tuottava palvelu ennen varsinaisen asiakassuhteen syntymistä.”

Luxidin asiakkaille tekoäly mahdollistaa esimerkiksi entistä tarkemman markkinoinnin ja mainonnan kohdentamisen sekä kyvyn ennakoida markkinan ja asiakastarpeiden muutosta.

“Aikaisemmin pullonkaulaksi muodostui kustannustehokas sisältöjen räätälöinti. Tekoälyn avustamana tämä on mahdollista. Entistä tarkemman kohdentamisen ja räätälöinnin ansiosta tekoäly poistaa markkinoinnin aiheuttamaa hälyä, joka ei ole hyödyllistä kenelläkään”, Voho arvioi.

***

Yhteyshenkilöt:

Pasi Voho

toimitusjohtaja Luxid Group Oy

+358 50 563 0220

pasi.voho@luxidgroup.com

 

Erkka Niemi

perustajaosakas, Voland Partners Oy

+358 40 713 1658

erkka.niemi@voland.fi

Lue seuraavaksi

Uutiset

Puhdasta kasvua kotimaassa ja maailmalla – Juuri Partners sijoittaa 24 Pesulaan

Juuri Partners tekee merkittävän sijoituksen Suomen suurimpaan itsepalvelupesulaketju 24 Pesulaan. Jo aiemmin Iso-Britanniaan laajentunut kokkolalaislähtöinen perheyritys saa sijoituksen myötä lisäresursseja…
Lue artikkeli