Jonne Kuittisesta Pääomasijoittajat ry:n varatoimitusjohtaja

Jonne Kuittinen on nimetty Pääomasijoittajat ry:n varatoimitusjohtajaksi. Nimityksen myötä Kuittinen keskittyy yhdistyksen toiminnassa entistä enemmän tuomaan esiin pääomasijoittajien merkitystä uuden talouskasvun luojana Suomessa.

Kuittinen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri pääaineenaan rahoitus Liechtensteinin yliopistosta sekä filosofian maisteri Tampereen yliopistosta, jossa hän opiskeli pääaineenaan matematiikkaa. Kuittinen on toiminut Pääomasijoittajilla yli kymmenen vuoden ajan laajasti eri tehtävissä, viimeisimpänä operatiivisena päällikkönä, vastaten koko ajan myös pääomasijoitusalan tutkimuksesta ja tilastoinnista.

”Olen kiitollinen ja iloinen annetusta vastuusta. Vuosien varrella olen tehnyt yhdistyksessä työtehtäviä laidasta laitaan, ja uskon uudessa roolissani pystyväni hyödyntämään laajaa ja pitkäaikaista osaamistani entistä paremmin mahtavan tiimimme sekä koko pääomasijoitusalan hyödyksi”, Kuittinen kertoo.

“Pääomasijoitusala on todistetusti erittäin merkittävä uuden talouskasvun ja vaurauden luoja Suomessa, ja pyrkimyksenämme on tuoda tätä arvokasta työtä entistä enemmän näkyväksi“, hän jatkaa.

”On hienoa, että voimme valjastaa Jonnen laaja-alaisen osaamisen pääomasijoitusalasta entistä vastuullisempiin tehtäviin ja julkiseen keskusteluun. Toivomme näin vahvistavamme koko alan näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä suuren yleisön että päättäjien keskuudessa”, kommentoi Anne Horttanainen, Pääomasijoittajat ry:n toimitusjohtaja.

”Näen nimityksen luontevana seuraavana askeleena Jonnelle, joka on jo pitkään ollut keskeinen osa yhdistyksen tiimiä, ja jonka panos erityisesti Suomen pääomasijoitusalan tilastoinnin ja tutkimuksen kehittämisessä on ollut merkittävä”, kommentoi Juhana Kallio, Pääomasijoittajat ry:n hallituksen puheenjohtaja.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Juulia Korkiavaara, viestintäpäällikkö